Радионица Рука пријатељства
( за ученике нижих одељења ( 3.и 4.разред))
Пројектна активност у оквиру пројекта Интернест
Тема пројекта: ,,Пријатељство
вредност изнад свих других „
Релизатори радионице :
ментор-Данијела Алексић
Чланови тима :
К.Милић,А.Шкрбић,Т.Сворцан, М.Радовановић и Н.Тешевић
Датум реализације: 10.
мај 2012. год.(ОШ,,Браћа Стефановић”- Неузина) и
11.мај
2012. ( ОШ ,,Алекса Шантић“- Сечањ)
Тип наставног часа: Радионица
Облици рада: Фронтални,
индивидуални, групни
Наставне методе: Разговор,
усмено излагање,
метода цртања и писања,
метода демонстрације
Наставна средства :
ПС,пројектор,ППТ
Хамер
папир за плакат,
бројеви
деце из именика на жетонима,
кутија
за жетоне, папир и фломастери,
Циљеви и задаци:
Развој
пријатељских и хуманих односа.
Истицање
позитивних особина личности.
Откривање
властитих карактерних особина.
Развој
толеранције.
Ток
радионице
- Уводни део:
Ученици гледају филм који су
припремили чланови тима (5мин.);
Након тога разоврају шта су видели,
шта им се допало ,а шта им је било смешно?
Разговор са ученициманаставља се кроз питања и одговоре.
* Шта нас чини оваквим какви јесмо?
Карактерне особине.
* Какве могу бити карактерне
особине?
Добре и лоше (позитивне и
негативне).
* Да ли имамо сви само добре или
само лоше особине?
* Али, некада нам “наиђе жута минута”
па нас не красе баш увек добре особине.
Могу ли да се сете такве
ситуације из цртаног филма који су претходно погледали?
Следи откривање наших добрих и лоших
особина.
На табли једна од чланова тима црта
табелу,где ће уписивати листу позитивних
и негативних особина.
-Идеје:
Какав мора бити добар пријатељ?
Набрајање добрих и лоших особина.
ДОБРЕ
ОСОБИНЕ
|
ЛОШЕ
ОСОБИНЕ
|
МАРЉИВ
|
ЛЕЊ
|
ИСКРЕН
|
ЛАЖЉИВ
|
ДОБАР
ПРИЈАТЕЉ
|
ЛОШ
ПРИЈАТЕЉ
|
ПАЖЉИВ
|
НАПАЖЉИВ
|
БРИЖАН
|
НЕМАРАН
|
УРЕДАН
|
НЕУРЕДАН
|
ОПРЕЗАН
|
НЕОДГОВОРАН
|
ХРАБАР
|
СЕБИЧАН
|
ХУМАН
|
КУКАВИЦА
|
ДУХОВИТ
|
НЕХУМАН
|
ОСЕЋАЈАН
|
ПОДМУКАО
|
ДАРЕЖЉИВ
|
ПАКОСТАН
|
УМИЉАТ
|
БЕЗОСЈЕЋАЈАН
|
НАСМЕЈАН
|
НЕИСКРЕН
|
- Главни део:
Прецртати длан леве(десне) руке на
папир у боји.
У средини длана уписати своје име
крупним, штампаним словима.
У прсте описати своје особине.
Ученици затим размењујују ,, руку,,
са својим другом из клупе. После тога ученици један по један устају и
представљају свог пријатеља.
„Мој пријатељ (име) биће према мени
(чита с прстију)” нпр: Мој пријатељ Марко биће према мени пажљив, искрен,
брижан, дарежљив и опрезан.
- Завршни део:
Папире са прецртаним рукама
причврстити (залепити на хамер папир) и плакат поставити на видно место у
учионици.
Водитељи радионице на крају ће поделити
свим ученицима одштампану поруку пријатељства.
Другарство је најлепши део живота
јер га прати младост, љубав и чистота
и сутра када се растанемо
остаће вечна успомена
дубоко урезана у нашим срцима.
Живот је игра речи и дела
кад на путу нађеш пријатеља
јер од такве среће у младости
за мене нема веће радости.
јер га прати младост, љубав и чистота
и сутра када се растанемо
остаће вечна успомена
дубоко урезана у нашим срцима.
Живот је игра речи и дела
кад на путу нађеш пријатеља
јер од такве среће у младости
за мене нема веће радости.
Радионица
за ученике виших разреда (7. разред)
- Уводни део:
Ученици гледају филм који су
припремили чланови тима (10мин.); а потом износе утиске оприказаном матријалу.
Решавају помоћу ППТ упитник- квиз на
тему пријатељства; погледће потом слајдове који упућују ,,Шта не ради прави пријатељ!“
- Главни део:
Прављење мреже пријатељства
Опис активности: сваки ученик добија
папирно срце. Њихов задатак је да у њега упишу и нацртају шта је за њих
пријатељство. Сваки ученик излаже оно што је урадио и лепи ,,своје срце,, на
заједнички пано , чија је тема Пријатељство вредност изнад других.
- Завршни део:
Пано ставити на видно место.
Водитељи радионице сваком ученику
поклањају причу о пријатељтву.
О пријатељству” из књиге “Благо цара
Радована” – Јован Дучић
“Неког Андрокола, којег су били
бацилли лаву у арену, није лав хтео да растргне и поједе, зато што је препознао
у њему човека који му је у Африци некад извадио трн из ноге; зато му је сад лав
пришао као старом знанцу, и помиловао га својом шапом.
Треба непријатеља задужити ма чим
било. И оно што у људима постоји зверско, не може се укротити никаквим
поклоном, колико се то може укротити лиепом речју.
Пријатељство је везано за све
човекове среће и несреће.Пријатељство човека за човека је најдубља веза и
најлепше осећање.”
Литература:
Дучић, Јован: Благо цара Радована.Дом и школа.Београд.2004.стр.436
Припрему написала: Данијела Алексић
Реализовали чланови пројектног тима
3 коментара:
Divno smo se proveli i bilo nam je zadovoljstvo raditi sa njima. :)
Svaka čast klincima, bili su odlični! Bilo je pravo uživanje raditi sa njima!
Школски пројектни тим се одлично снашао у улози водитеља радионица и истински уживао у њиховој реализацији.
Постави коментар