Генералова радња- Пријатељство

понедељак, 21. мај 2012.

Извештај ментора


Извештај ментора

         За Фестивал креативности и Интеренст, сасвим сам случајно сазнала, на  паузи једног семинара . Звучало је нестварно за наше просторе. Знала сам само  за Петницу. Захваљујући колегиници Славици Јурић и Тањи Миловановић ( БОШ),успела сам да се пријавим на Зимски Интеренест семинар,који је одржан  у Београду.
     Семинар је деловао још инспиративније и као покретачки мотор.  Помислила сам да је то права могућност да ученици виде ,,како треба,,  Мала средина у којој радим, још више  је била мотив да отворим врата сазнавања својим ученицма, да покажем да се иза наших ,,школских зидина,, налази мноштво могућности, идеја , један другачији свет. Свет о којем причају. За мене довољно велик изазов да се упустим у непознату авантуру.
  Када сам  оформила тим ,одабрали књигу ,увидела сам колико су моја информатичка знања скромна. Међутим,време је све време било наш главни непријатељ, те за  усавршавањем информатичких знања  није било.Све сам  чинила у ходу.
Радећи на овом пројекту  научила сам  да је без подршке тешко радити,али са друге стране да ученици својим идејама и енергијом могу да покрену ( због њих нисам одустала).
Нова знања тј. нове начине рада уградићу у своју свакодневну праксу, а то је бенефит  који нема цену.
При формирању тима одабрала сам ученике првог и другог разреда  ( гимназија,општи тип)-петоро (Тамара Сворцан,први разред;Катарина Милић,Александра Шкрбић, Момир Радовановић и Ненад Тешевић –други разред),са намером да заједно учимо и стичемо искуства за некуи следећи фестивал креативности. Похвално је да нико од чланова тима није желео исти да напусти.
-          Како су пројектне активности дочекане у школи
     Нисам сигурна ни колико чланова колектива  зна да  се уопште нешто ради.  Колегинице ПП службе ( Слађана Станков, Тијана Батањски и Марица Жегарац)биле  су  подршка  све време. Активност везану за анкетирање и анализу, као и за дебату  њихових руку је  дело. Директор такође зна да се ради пројекат. Присуствовао је посети Интернест тима,помогао да се позове новинарка Радио Сечња и заказао радионице у ОШ „Алекса Шантић“ у Сечњу.
Посебно бих истакла  изостанак помоћи информатичара, која нам је мало је рећи отежавала рад.
-          Тешкоће и задовљства у раду
     Тешкоће су наступиле већ са касним достављањем литературе (дан пред пролећни распуст). Затим свако ново читање упутстава доносило је све више дилема, али и страха како ћемо и хоћемо ли стићи? Ученици су редовном наставом преоптрећени,а два члана тима ( Александра Шкрбић и Катарина Милић)спремале су се за окружно такмичење из српског језика ( и ја са њима). Поред тога  три члана тима и ја смо већ почели да радимо радове за Смотру истраживачких радова (К.Милић, М.Радовановић и Т.Сворцан). Највише потешкоћа смо имали да се организујемо и састанемо у школи,јер све активности  се завршавају у 14 сати, због ученика путника и њиховог школског превоза.  Буквално су ученици изостајали са неких  редовних часова ( колеге су имале у том смислу разумевања) да бисмо се договарали о раду. Поред тога моја и више него елементарна информатичка писменост ,као и већине чланова тима у једном тренутку довела нас је у незавидан положај. Посебно истичем допринос  члана Ненада Тешевића, који јепреузео на себе главни  информатички део посла. Комуникација између чланова тима одвијала се највише путем Фејсбука, ја  као старија генерација ( и неко ко не користи поменуту друштвену мрежу),потенцирала сам мејл као главно средство комуникације. Наравно ,није изостајао неизбежни мобилни телефон.
Задовљство које је је донео рад на пројекту, је успостављање квалитетнијег односа са ученицима, стицање нових информационих  и медијских знања.
-Шта је пројекат донео ученицима :
v  Схватили су предности тимског рада,али и проблеме истог;
v   Прочитали су књигу, какву до сада нико од њих није,где им се на први поглед наслов учинио близак;
v  Научили су шта значи рок и договр;
v   Схватили су да  поред вредног рада , мотивације ,има и ствари које не зависе само од њих;
v  Научили су различите облике комуникације и схватили значај исте;
v  Упознали се са појмом пријатељства кроз једну дијахронијску раван;
v  Упознали се са састављањем питања за анкету и обрадом података
v  Учествовали у дебати и научили аргументовано да бране свој став;
v  Упознали су и применили вршњачко учење;
v  Научили да воде радионицу;
v  Развили интересовања за медије;
v  Упознали се  и учествовали у изради радио емисије;
v  Научили да користе различите изворе унформација;
v  Научили су које су могућности блога,значај информатичке писмености;
v  Побољшали су своја умења у коминикацијско –информатичким вештинама;
v  Развили тимски дух;
v  Боље разумели шта су медији и значај истих;
v  Однос  ученика и ментора током пројекта развио се  у сараднички;
v  Повећан  је степен самопуздања;
v  Стекли су значајно искуство које доприноси развоју ученичких сазнајних кометнција и проширује њихове  спознајне  видике;
-          Шта је пројекат донео мени  :
v  Нова знања из информатичке писмености;
v   Боље упознавање литературе  о медијима;
v   Дубље упознавање са темом књиге;
v  Научила ( и на грешкама) колико је важна добра организација;
v  Схватила значај мотивације за рад са ученицима;
v  Упознала се са радом на блогу ;
v  Квалитетнија комуникација са ученицима;
v  Оснажила своје кометенције за пројектни рад
v  Нове идеје које су примењиве у свакодненој школској пракси ( пре свга мислим на медије и тумечање садржаја ,као обраде прочитаног);
v  Сарађивала са ПП службом школе на један другачији начин и боље се упознала са начином анализе анкете;
v  Сарадња са  Интернестом и Клиом , као и упознавање  са радом других школа ( размена искустава);

-Шта је пројекат донео школи:
v  Задовољније  ученике;
v  Кометентније  наставнике;
v  Самопоузданије ученике и наставнике;
v   Промоцију школе;

- Шта је пројекат донео ширем окружењу:
v  Медијску пажњу ( Радио емисија)
v  Радионице  основним школама у окружењу које промовишу пријатељство  и на тај начин се боре против насиља;
-          Савети и препоруке носиоцу и аутору пројекта, са циљем даљег унапеђивања
v  Пројекат продужити ,можда на целу школску годину. Време је прекратко,поготово за тимове  и менторе који немају искуства ,нити информатичке подршке;
v  Направити посебно упутство за ученике, јер ученици првог и другог разреда  тешко су се сналазили у датом;
v   Током израде пројекта  било би корисно да Интеренест  повеже  школе које раде на Пројекту ,ради размене искустава;
Радујем се што сам уопште учествовала. Сматрам да је сваки почетак тежак и да смо доста тога научили. Било  је момената када сам желела да одустанем од свега.

Данијела Алексић, ментор




Нема коментара: